Sådan får du dialogen til at fungere
Kommunikation, når den er bedst
Det er ingen hemmelighed, at en af de største succesfaktorer for nutidens ledere og medarbejderer er evnen til at kommunikere og samarbejde.
Hvor mange tidligere var af den opfattelse, at det overvejende drejede sig om straf og belønning, samt den stærkeste overlever, må vi nu følge med i tiden.
Det hjælper ikke at sætte sig tilbage i stolen og skyde skylden på andre i virksomheden, når resulteterne lader vente på sig.
Vil du derfor have gode resultater og vækst, må du som virksomhedsledere skabe de bedste betingelser for god kommunkation og ikke mindst selvledelse i forhold til dig selv og dine medarbejdere.
Kommunikationens karakter
Kommunikationens karakter viser sig i dialogen, og en god dialog kræver, at både ledere og medarbejdere deltager med gensidige respekt, tillid og åbenhed
God kommunikation er den korteste vej mellem mennesker og handler om:
- dialog frem for monolog
- evnen til at levere et budskab på en måde, så modtageren forstår og handler på det
- at stille gode spørgsmål
- at skabe trygge, kreative, modige, handlekraftige og rummelige ledere og medarbejdere
Foredrag og workshops
Gennem teori, dialog og øvelser arbejder vi især med, hvordan du:
- sørger for at have et budskab, der er værd at formidle
- viser accept og interesse for dem, du kommunikerer med
- skaber tryghed og tillid
- gør dig selv forståelig
- skærper sanserne og læser kroppens signaler
- bliver mere opmærksom på dit tonefald
- undgår at moralisere og tale nedladende
- ser en situation fra flere synsvinkler
- sørger for at få og give feedback, hvor det drejer sig om sagen og ikke personen
- er objektiv og vender følelsesmæssig adfærd til konstruktiv adfærd, der giver indsigter og løsninger
Sådan kontakter du os
Vi tilpasser alle vores foredrag og workshops, så din virksomhed får præcis det, du ønsker og der er brug for. Klik her for at booke og kontakte os.
Artikler
Du kan læse nogle af vores artikler her.